Public relations (často uváděné pod zkratkou PR, toto označení pochází z angličtiny a volně jej lze přeložit jako „vztahy s veřejností“) jsou techniky a nástroje, pomocí kterých instituce nebo firma buduje a udržuje vztahy se svým okolím a s veřejností, nahlíží její postoje a snaží se je ovlivňovat.
Media relations, neboli vztahy s médi, je základním pilířem kvalitní produktové a korporátní komunikace. Znalost mediálního prostředí a vyhledávání témat je prvním krokem pro úspěšnou komunikaci.
Budování dobrých vztahů s novináři a veřejností je jen jedním z pilířů úspěšné firmy nebo organizace. Druhým pilířem jsou public affairs, ať už na úrovni samosprávy nebo vlády.
Monitoring a vyhodnocení zpráv. Kvalitativní analýza (rozbor trendů a témat). Kvantitativní analýza (počet článků, počet čtenářů, dělení podle typu médií). Trénink managementu před setkáním s novináři, příprava na vystoupení v televizích a rádiích.
Komunikace mezi lidmi se postupně přesouvá do virtuálního světa, kde díky internetu může každý s každým komunikovat na druhé straně planety v reálném čase.
Informace hýbou světem a ten, kdo je má, ten vyhrává. Monitoring médií, klasických tištěných, elektronických médií nebo sociálních sítí, je důležitou součástní komunikace.
Chcete se odvěděčit svým zákazníkům nezapomenutelnými zážitky, navázat nové obchodní vztahy s potencionálními zákazníky nebo chcete představit novou službu nebo produkt?